субота, 25. март 2017.

Alo majstore, pazi na bajkere!


Iskrena da budem, uopšte nisam neki pasionirani ljubitelj dvotočkaša, ali živeći već dugo godina sa nekim kome su motori način života, i ja sam ih nekako zavolela. Ali, u ovom postu ne želim da vam pišem o tome zašto treba da volite ili ne volite motocikle i sl., ovaj post je apel na sav glas, svakom od nas, da treba da obratimo pažnju na motocikliste oko sebe, jer su i oni ravnopravni učesnici u saobraćaju kao i svi mi ostali pešaci i vozači automobila, autobusa, kamiona,...

Kako da udruženim snagama i čistom svešću utičemo na bezbednost u saobraćaju i kako da shvatimo da su bajkeri isto što i bilo koji drugi vozači, samo u znatno nebezbednijoj poziciji, o tome vam pričam.


Bajker ne postaješ s godinama, kao bajker se rađaš. To sam nekako znala i ranije, kao klinka, posmatrajući one velike, bradate čike na strašnim motorima čiji zvuk para uši. Overila sam ovo saznanje kada je sudbina, iliti šta već, odlučila da moj životni saputnik, anđeo čuvar i vitez, ali na motoru umesto konja, bude upravo ’’strašni bradati bajker.’’ I neee, nisam se uplašila! :D Dobih još jedan pečat na tvrdnju da su bajkeri divni ljudi čiste duše i velikog srca koje u ritmu klipova njihovog dvotočkaša kuca. Ljudi od krvi i mesa kojima je život mio i koji u samo jednoj sekundi nepažnje može da visi o koncu. Neće biti na odmet da navedem i činjenicu, koje verujem mnogi učesnici u saobraćaju nisu ni svesni, da su motocikli, ma koliko delovali moćno, u stvari jako nestabilne mašine. Čak i najmanji kontakt sa drugim vozilom, kao i razni suvišni elementi tipa blata, rizle i sl. na putu, mogu da prouzrokuju pad i lakše i teže povrede vozača. Kako navode iz Asocijacije za bezbednost motociklista, od 4 saobraćajnih nezgoda koje dožive bajkeri, 3 nezgode su sa automobilom, a razlog je uglavnom taj da vozač automobila nije video motor. A evo i crne statistike u našoj zemlji vezane za ovu grupu aktera u saobraćaju.  Od 2006-2016. godine poginulo je više od 1000 vozača dvotočkaša. Što znači da u proseku na svaka 4,5 dana pogine po jedan vozač. Šta su sve razlozi ovih ružnih brojki, sigurno se pitate?

- Motociklisti su najugroženija kategorija u saobraćaju.
- Vozačka kultura u našoj zemlji je na relativno niskom nivou.
- Ne nošenje zaštitne opreme itekako je rizičan slučaj.
- Nedovoljna edukacija novopečenih motorista još jedan je razlog.

A onda se nameće i pitanje: kako mi, kao pojedinci, možemo da utičemo na sve ovo?

Sigurno ste primetili kako se, sa dolaskom toplijih dana, broj motociklista na putevima znatno povećao? Oni su ovaj period željno iščekivali i zato im dozvolimo da uživaju u svom zadovoljstvu i naletu adrenalina dok jašu svoje paklene mašine. Ne pretičite motocikliste, vi ostali vozači, pogotovo ne sa njihove desne strane, što najčešće i radite! To što je njihovo vozilo uže od vašeg, ne daje vam dovoljno prostora da možete da se šepurite po kolovozu. U velikom broju evropskih država, ispred semafora postoji prostor od 4-5 metara, predviđen za motocikle i skutere, a zaustavna linija za automobile je iza. Zahvaljujući ovome, motocikli mogu da krenu prvi, kako ne bi bili ugroženi prilikom prestrojavanja automobila nakon što se upali zeleno svetlo. Dok se kod nas ne poradi na ovome, dovoljno je da budemo koncentrisani i oprezni prilikom prestrojavanja i ne bi trebalo da bude problema. Da, oni imaju kacigu i ’’punu ratnu opremu’’ na sebi, ali svi ovi neophodni prateći bajkerski elementi mogu samo da ublaže povrede ukoliko, ne daj Bože, dođe do pada, ali ne i da ih spreče.

Naiđoh pre neki dan, među nekim mojim papirima, na flajere koje je dobio moj muž na otvaranju moto sezone, ne tako davne, 2012. godine. Da sad ne bih prepisivala veoma bitne činjenice koje se na njima nalaze, uslikala sam ih za vas. Pa pogledajte šta sa tih flajera imaju da vam poruče bajkeri i koje su sve to slabosti, a koje prednosti motora kao prevoznog sredstva.





Najbolje bi bilo da shvatimo da je ovo vreme paklenih vozača i umesto da se zgražavamo nad njihovom pojavom, a da ih pritom ne primećujemo, krenimo da ih posmatramo drugim očima. Provozajmo se sa nekim iskusnim bajkerom na motoru. Oni uvek imaju rezervnu kacigu. Osetimo upečatljivo zadovoljstvo koje vožnja motorom donosi. I verujte mi na reč, vožnja od nekoliko minuta ostaviće utisak na vas kao da ste bili na putu oko sveta!

Možda je naslov ovog teksta trebalo da glasi: ’’Hej narode, pazi na bajkere!’’ Ipak, neka ovo ostane upečatljiva poruka za kraj. I bila bih vam više nego zahvalna kada bi ovaj tekst doživeo svoju podelu i na vašim društvenim mrežama, a u cilju što efikasnijeg dizanja svesti u ovoj oblasti. Unapred hvala!


Pozdravljam vas do narednog posta,
Milica

Izvori fotografija odozgo naniže: 
1. www.sacbee.com
2. autorska
3. autorska
4. autorska
5. www.wallpaperup.com

3 коментара:

  1. Nikada u životu nisam videla ovakvo čudo, tražila sam rešenje da zatrudnim više od 8 godina nakon braka, pokušala sam sve moguće ali ništa nije uspelo dok nisam videla onlajn dokaz kako je dr Fadi pomogao mnogim ženama da zatrudne trudna sa njenom mocnom magijom, napisala sam i objasnila svoju situaciju, obecao mi je pomoci i zatrudnjecu pre mesec dana uradila sam sve sto mi je naredio i otisla sam u bolnicu po poruku i doktor mi je potvrdio da imam 5 godina dana trudna, do sada sam rodila svog zgodnog sina, moj muz je sada zadovoljan i daje mi sve sto trazim, zahvaljujuci dr. Fadyju kontaktirajte ga ako vam treba pomoc.
    * Ako želite da zatrudnite.
    * Ako želite da vratite svog dečka.
    * Ako želite da zaustavite abortus.
    * Ako želite duhovnu moć.
    * Ako želite da postanete poznati.
    * Ako želite da izliječite bilo koju bolest. Kao HIV/AIDS
    E.T.C.
    E-pošta:drfady720@Gmail.com
    WhatsApp:+2349039422406

    ОдговориИзбриши