Iskrena
da budem, uopšte nisam neki pasionirani ljubitelj dvotočkaša, ali živeći već
dugo godina sa nekim kome su motori način života, i ja sam ih nekako zavolela.
Ali, u ovom postu ne želim da vam pišem o tome zašto treba da volite ili ne
volite motocikle i sl., ovaj post je apel na sav glas, svakom od nas, da
treba da obratimo pažnju na motocikliste oko sebe, jer su i oni ravnopravni
učesnici u saobraćaju kao i svi mi ostali pešaci i vozači automobila, autobusa,
kamiona,...
Kako
da udruženim snagama i čistom svešću utičemo na bezbednost u saobraćaju i kako
da shvatimo da su bajkeri isto što i bilo koji drugi vozači, samo u znatno
nebezbednijoj poziciji, o tome vam pričam.
Bajker
ne postaješ s godinama, kao bajker se rađaš. To sam nekako znala i ranije, kao
klinka, posmatrajući one velike, bradate čike na strašnim motorima čiji zvuk
para uši. Overila sam ovo saznanje kada je sudbina, iliti šta već, odlučila da
moj životni saputnik, anđeo čuvar i vitez, ali na motoru umesto konja, bude
upravo ’’strašni bradati bajker.’’ I neee, nisam se uplašila! :D Dobih još
jedan pečat na tvrdnju da su bajkeri divni ljudi čiste duše i velikog srca koje
u ritmu klipova njihovog dvotočkaša kuca. Ljudi od krvi i mesa kojima je život
mio i koji u samo jednoj sekundi nepažnje može da visi o koncu. Neće biti na
odmet da navedem i činjenicu, koje verujem mnogi učesnici u saobraćaju nisu ni
svesni, da su motocikli, ma koliko delovali moćno, u stvari jako nestabilne
mašine. Čak i najmanji kontakt sa drugim vozilom, kao i razni suvišni elementi
tipa blata, rizle i sl. na putu, mogu da prouzrokuju pad i lakše i teže povrede
vozača. Kako navode iz Asocijacije za bezbednost motociklista, od 4
saobraćajnih nezgoda koje dožive bajkeri, 3 nezgode su sa automobilom, a razlog
je uglavnom taj da vozač automobila nije video motor. A evo i crne statistike u
našoj zemlji vezane za ovu grupu aktera u saobraćaju. Od 2006-2016. godine poginulo je više od 1000
vozača dvotočkaša. Što znači da u proseku na svaka 4,5 dana pogine po jedan
vozač. Šta su sve razlozi ovih ružnih brojki, sigurno se pitate?
- Motociklisti
su najugroženija kategorija u saobraćaju.
- Vozačka
kultura u našoj zemlji je na relativno niskom nivou.
- Ne
nošenje zaštitne opreme itekako je rizičan slučaj.
- Nedovoljna
edukacija novopečenih motorista još jedan je razlog.
A
onda se nameće i pitanje: kako mi, kao pojedinci, možemo da utičemo na sve ovo?
Sigurno
ste primetili kako se, sa dolaskom toplijih dana, broj motociklista na putevima
znatno povećao? Oni su ovaj period željno iščekivali i zato im dozvolimo da
uživaju u svom zadovoljstvu i naletu adrenalina dok jašu svoje paklene mašine.
Ne pretičite motocikliste, vi ostali vozači, pogotovo ne sa njihove desne
strane, što najčešće i radite! To što je njihovo vozilo uže od vašeg, ne daje
vam dovoljno prostora da možete da se šepurite po kolovozu. U velikom broju
evropskih država, ispred semafora postoji prostor od 4-5 metara, predviđen za
motocikle i skutere, a zaustavna linija za automobile je iza. Zahvaljujući
ovome, motocikli mogu da krenu prvi, kako ne bi bili ugroženi prilikom
prestrojavanja automobila nakon što se upali zeleno svetlo. Dok se kod nas ne
poradi na ovome, dovoljno je da budemo koncentrisani i oprezni prilikom
prestrojavanja i ne bi trebalo da bude problema. Da, oni imaju kacigu i ’’punu
ratnu opremu’’ na sebi, ali svi ovi neophodni prateći bajkerski elementi mogu
samo da ublaže povrede ukoliko, ne daj Bože, dođe do pada, ali ne i da ih
spreče.
Naiđoh
pre neki dan, među nekim mojim papirima, na flajere koje je dobio moj muž na
otvaranju moto sezone, ne tako davne, 2012. godine. Da sad ne bih prepisivala
veoma bitne činjenice koje se na njima nalaze, uslikala sam ih za vas. Pa
pogledajte šta sa tih flajera imaju da vam poruče bajkeri i koje su sve to
slabosti, a koje prednosti motora kao prevoznog sredstva.
Najbolje bi bilo da shvatimo da je ovo vreme paklenih vozača i umesto da se zgražavamo nad njihovom pojavom, a da ih pritom ne primećujemo, krenimo da ih posmatramo drugim očima. Provozajmo se sa nekim iskusnim bajkerom na motoru. Oni uvek imaju rezervnu kacigu. Osetimo upečatljivo zadovoljstvo koje vožnja motorom donosi. I verujte mi na reč, vožnja od nekoliko minuta ostaviće utisak na vas kao da ste bili na putu oko sveta!
Možda
je naslov ovog teksta trebalo da glasi: ’’Hej narode, pazi na bajkere!’’ Ipak,
neka ovo ostane upečatljiva poruka za kraj. I bila bih vam više nego zahvalna kada
bi ovaj tekst doživeo svoju podelu i na vašim društvenim mrežama, a u cilju što
efikasnijeg dizanja svesti u ovoj oblasti. Unapred hvala!
Pozdravljam
vas do narednog posta,
Milica
1. www.sacbee.com
2. autorska
3. autorska
4. autorska
5. www.wallpaperup.com
Ne morate da volite, samo poštujte.
ОдговориИзбришиUpravo tako Sanja! <3
ИзбришиNikada u životu nisam videla ovakvo čudo, tražila sam rešenje da zatrudnim više od 8 godina nakon braka, pokušala sam sve moguće ali ništa nije uspelo dok nisam videla onlajn dokaz kako je dr Fadi pomogao mnogim ženama da zatrudne trudna sa njenom mocnom magijom, napisala sam i objasnila svoju situaciju, obecao mi je pomoci i zatrudnjecu pre mesec dana uradila sam sve sto mi je naredio i otisla sam u bolnicu po poruku i doktor mi je potvrdio da imam 5 godina dana trudna, do sada sam rodila svog zgodnog sina, moj muz je sada zadovoljan i daje mi sve sto trazim, zahvaljujuci dr. Fadyju kontaktirajte ga ako vam treba pomoc.
ОдговориИзбриши* Ako želite da zatrudnite.
* Ako želite da vratite svog dečka.
* Ako želite da zaustavite abortus.
* Ako želite duhovnu moć.
* Ako želite da postanete poznati.
* Ako želite da izliječite bilo koju bolest. Kao HIV/AIDS
E.T.C.
E-pošta:drfady720@Gmail.com
WhatsApp:+2349039422406